lördag 21 april 2012

Lördag i brådskans tecken...
Köra dottern till jobbet, hämta det jag glömde att handla igår och köra mamma till butiken, sedan fort hem så jag hinner med allt som finns på min "att göra -lista".
Imorron ska min brorson gratuleras och jag fick en beställning på tårtan åt födelsedagsbarnet. Eftersom jag ändå skulle baka tyckte jag att jag kan ju baka lite åt oss också. Då har jag något att bjuda på imorron när jag får besök av en kär vän.
Min Tarte Tatin skulle nog få fröknarna Tatin att svänga sej i sina gravar, men jag kan lova att den blev god.

 Besökte Sweet Vaasa i veckan. Smakade på hennes underbara quiche och gröna te. Blev så inspirerad att jag bestämde mej för att baka egna quiche. Det gröna te som hon hade, hämtade jag från en liten specialaffär och tänk vilken tur jag har eftersom ingen annan dricker te hos oss så jag får ha mitt te helt för mej själv. Bakade quiche med två olika fyllningar, skinka och purjo i hälften och broiler, persika och blåmögelost i andra hälften.

Födelsedagsbarnets tårta får ni se senare, kan ju inte gärna visa bild på den innan killen själv sett den... Inte för att den är färdig heller, kan inte dekorera förrän imorron.

Nu ska jag fortsätta att njuta av lördagskvällen, så ha de bra alla!

Kramis


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar