söndag 14 oktober 2012

En helg i festens tecken

I tisdags fyllde min yngsta son 17 år och som vi brukar göra i vår familj så fick han frukost på säng. Idag firade vi honom med hela tjocka släkten. Eftersom de är ett tag sedan jag gjort smörgåstårta sist så tyckte jag att de var dags med en sån.
Smörgåstårta med skinka och leverpastej


Pepparkaksmuffins med dumlegodis, ett recept som jag fick av min
dotters kompis, hittade också vägen till kaffebordet.

Fransk chokladkaka, enligt dottern lika god som Maxmo hembageris :)
Färgen på rosen och rosen också för den delen blev ganska bra, eller vad tycker ni?
Baileys tårta, mums!
Tårtan nedan var helt och hållet min egen idé på tårta till min son. De hela kommer av att min underbara 17-åriga kille alltid sitter framför sin spelkonsol. Man skulle kunna tro att han är fastlimmad framför sin älskade Xbox. Han tyckte nog att de var lite pinsamt med en så barnslig tårta men de tyckte inte jag :)

Ha de riktigt bra alla ni underbara!

Kramis// nilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar