lördag 21 september 2013

Mimi och Benjamin


Idag firade Mimi och Benjamin sina födelsedagar och jag fick äran att baka tårtorna till deras kalas.

Mimi tycker om prinsessor, Ariel och Belle bland andra. Hennes favoritfärg är rosa. Bilder på Disneys prinsessor finns det hur mycket som helst, men jag ville hitta en av favoriterna i rosa klänning.
Benjamin i sin tur tycker om traktorer och bilar och hans favoritfärger är blå och grön. Eftersom det önskades en gräddtårta så tänkte jag att man kan göra en traktor som plogar snö...

Grattis Mimi på 6-års dagen!


Grattis Benjamin på 2-års dagen!

Den ena tårtbottnen var en traditionell ljus och den andra mörk. Den ljusa fyllde jag med passionsfruktsmousse med krossad vitchoklad och jordgubbsmelba och den mörka fyllde jag med citron-vaniljmousse med blåbär.

Hoppas tårtorna smakade och att både Benjamin och Mimi hade en riktigt trevlig födelsedag!

Ha en riktigt bra fortsättning på helgen allihopa!
Kramis// Nilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar