lördag 30 maj 2015

Bröllopstårta med röda och vita rosor

Första lördagen i maj firade E och M sitt bröllop och jag fick äran att göra deras tårta.

Bruden skickade en bild på en tårta hon hade fastnat för. Tårtan skulle vara vit med röda och vita rosor. Först gjorde jag en liten provtårta så att brudparet säkert får en tårta de tycker om. Såhär blev den lilla provtårtan




Grattis till brudparet!




Tårtan gjordes på mörka kakaobottnar och fylldes med hallonmousse med krossad vitchoklad och färska hallon. Innan jag täckte tårtan med MMF isolerade jag den med smörkräm. Rosorna är gjorda av hemmagjord gumpaste. För att få lite bling-bling över tårtan sprayade jag den med pärlemorglitter spray.



Hoppas att tårtan smakade och motsvarade era önskningar och att ert bröllop gav er många underbara minnen för livet!
För dej som vill så kan du titta in på Annmarias blogg för att titta på mer foton från bröllopet.

Kramis// Nilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar