onsdag 15 januari 2014

Blöjtårta och "Gravid mage" -tårta

Min chef kommer att bli mammaledig om ett par veckor och jag tänkte att vi kunde komma ihåg henne lite extra genom att samla ihop till en present till henne. Alltså sagt och gjort så samlade vi in pengar, var och handlade både det ena och det andra som behövs till en liten baby och så gjorde jag mitt livs första "blöj-tårta". Jag satte mej ner vid köksbordet och rullade blöjor, placerade dem ovanpå varandra, snodde ihop dem med gummiband, stack ner tuttar och tuttflaska, body och byxor, våtsavetter och zinksalva, en tidning och ett "sovkompis" och lite annat smått och gott. För pengarna som lämnade bakade jag en tårta, en ätbar sådan ;). Sedan överlät vi gåvan till vår mycket gravida chef igår, hon blev mycket glatt överraskad :)


Tårtan är gjord på ljusa vaniljbottnar och fylld med hemmagjord hallonsylt och kinuski. Som vanligt spacklade jag den med smörkräm och täckte med marsipan. Rosen är gjord i sockermassa och spetsen i Sugar Veil. För att få det lite gamla utseendet på klänningen så sprejade jag klänningen med silver.



Denhär sista bilden är tagen utan blixt, därav färgerna.

 Hoppas att ni alla har det bra trots kölden ute. Ta väl hand om er och era nära och kära och ha det så bra till nästa gång!

Kramis// Nilla





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar