söndag 15 januari 2012

Att vara tacksam för de småa sakerna...

Imorse när jag vaknade hade jag så mycket extra energi att jag bestämde mej för att tvätta några mattor efter att jag ätit frukost. När jag stod där och skrubbade mattorna, kom jag att tänka på vad mitt besök på sjukhuset resulterade i. Jag har sprungit på sjukhusets ögonenhet på undersökningar och kontroller  i nästan 3 år.  Under åren som gått så har jag haft gud vet hur många olika mediciner att droppa i ögonen. Sedan i somras har jag fuskat och inte droppat nåt annat alls i ögonen, förutom allergidroppar när de behövts. I alla fall, domen jag fick av ögonläkaren var att förändringarna stannat av och lugnat ner sej och ärrbildningarna har till och med blivit lite mindre. Gissa om jag blev glad!
Nu har jag 3 rena trasmattor att lägga på golvet när vi får hallen klar...


Oj vad jag tycker om gamla trasmattor!

Idag har vi slipat och spacklat. Fick till och med ungarna att hjälpa till. Om allt går väl så grundmålar vi imorron, efter att ha slipat lite till förstås.
Min man "remonttireiska" lyckades få av kniven som ligger på stolen...
 
  
Ha de bra allihopa!

Kram Nilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar