tisdag 10 januari 2012

Sovmorgon

Vad skönt att jag fick sova lite längre idag eftersom klockan var efter halv tre inatt innan jag somnade. De var lugnt och tyst i huset när jag steg upp, så jag fick njuta av frukosten i lugn och ro...



Har ett lapptäcksprojekt på gång som har en del rutor kvar att quilta innan det är klart, men tror inte att jag orkar mer ikväll...




Min äldsta son frågade för länge sedan om jag kunde sy ett lapptäcke åt honom av gamla jeans och för att de inte skulle bli för enformigt så sydde jag in lite flanelltyg. Hade tur som hade sparat gubbens gamla flanellskjortor :) Det här projektet har tagit länge men nu börjar de äntligen vara på slutrakan, äntligen! Började med måtten till hans nuvarande säng som är 120 cm bred, men vid något skede tänkte jag att jag kanske borde göra det till en parsäng för han skaffar ju en sån förr eller senare i alla fall...

Ni får en bild på hela täcket när de e klart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar