måndag 21 april 2014

Lilla Gabriellas första fest

Igår, på Påskdagen fick Gabriella vara huvudstjärna på sin första fest. Hennes mamma ger mej alltid nya utmaningar och huvudbry med tårtorna =D Men det är jag bara glad över! Hur skall jag kunna utvecklas om jag inte får ordentliga utmaningar?

Till Gabriellas dop fick jag äran att göra både sött och salt.

Grattis till de vackra namnen!
Den stora tårtan är gjord på en ljus vaniljbotten och fylld med mango.Ovanpå ett lager med kinuski och på kanterna spritsade jag färskost blandat med citronkvark för att det inte skulle bli alltför sött.
 
  
Mamma fick en alldeles egen tårta eftersom hon har stränga order om mjölkfri, äggfri och glutenfri diet. Det var inte det allra lättaste problemet att lösa, men jag lyckades. Även hennes tårta fylldes med mango.
Alla dekorationer är gjorda i sockermassa.



Smörgåstårtan består av skink-smältost och leverpastej-gurksallad. Kanterna är spritsade med färskost.

Hoppas att lilla fröken Gabriella njöt i fulla drag av sin första fest, och även att alla andra hade en fest de alltid kommer att gå tillbaka till med glädje.

Ha det så bra och njut av solen!

Kramis// Nilla


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar