fredag 18 april 2014

Emma blev konfirmerad

På Palmsöndagen blev Emma konfirmerad och när hon hade fått smaka på sin kusins tårta som jag hade gjort så ville hon att jag skulle göra hennes tårta också. Det är självklart något jag gärna ställer upp på!


Tårtan är gjord på en vaniljbotten och fylldes med vitchoklad-passionsfruktsmousse och jordgubbsmelba. Tårtan spacklades med smörkräm och täcktes med mmf. Fotot skickade jag efter från Ullan unelma och de andra dekorationerna är gjorda av sockermassa. Det är helt klart att på en konfirmationstårta måste det finnas ett kors och en ros! Ovanpå fotot strök jag ett lager med gelé som enligt beskrivning skulle ge fotografiet glans, visst gjorde det men det gjorde också en massa småa luftbubblor som jag inte blev glad över....

Till Emmas konfirmation gjorde jag också smörgåstårtor, en med fisk och en med skinka. Såhär blev dom.

 

Kramis på er alla underbara människor! Ha en skön fortsättning på Påsken!

Nilla



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar