söndag 2 februari 2014

Sara och Draculaura

Blev tillfrågad om jag kunde göra en tårta till en liten fröken som firar sin 7-års dag idag. Det behöver man väl inte fundera på så länge, klart att jag ställer upp!

Onnea Saralle!
Saras önskemål var Draculaura från Monster High. Min första tanke var "Hjälp!" Men har jag lovat så har jag lovat och det var bara att skrida till verket. För en tid sedan beställde jag silikonformer som man kan göra människor med och detta var ett ypperligt tillfälle att testa om de funkade. Fram med formerna och hudfärgad sockermassa... Visst blev det en slags Draculaura i alla fall. Jag bad Saras mamma ta med Sara när de kom och hämtade tårtan bara för att hon skulle bli den första som såg tårtan. Saras kommentar när hon såg tårtan var "Vau!" Så jag antar att jag kan tolka det som ett godkännande :) Det är alltid lika härligt att se minerna när födelsedagsbarnet ser sin tårta för första gången! 
Tårtan är gjord på en mörk botten och enligt Saras önskemål fylld med jordgubbar, banan och vispgrädde. Under täcket av hemmagjord marschmellowfondant finns ett tunt lager med smörkräm. Dekorationerna är gjorda i sockermassa och marsipan. Marschmellowfondanten är sprayad med svart glitterspray (syns inte så riktigt bra på bilden). Skallen är sprayad med glittrig pärlemorspray och allt det rosa med rosa glitterspray.

 

Till nästa uppdatering, ha det så bra i vintervädret allihopa!

Kramis// Nilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar