torsdag 4 juni 2015

Sylvias 3-års tåta

När lilla Sylvia skulle fira sin 3-års dag så skulle det göras med den mest prinsessiga tårta jag någonsin har gjort. Rosa i olika nyanser och förstås en krona på verket! Det var vad födelsedagsbarnets mamma berättade. Och visst, nog måste jag erkänna att det är roligt att ta ut svängarna lite grann!

Grattis Sylvia på din 3-års dag!


Tårtan gjorde jag på en ljus vaniljbotten och fyllde den med chokladmousse och färska hallon. Under MMF-täcket finns ett lager smörkräm. Blommorna har jag gjort i hemmagjord gumpaste och resten av dekorationerna i sockermassa. Hela härligheten sprayade jag med pärlemorglitterspray för att få lite bling på tårtan.



Jag har haft lyckan att få göra tårtorna till Sylvias tidigare födelsedagar också, dethär var hennes 1-års tårta och detta henner 2-års tårta.

Hoppas att ni hade ett riktigt trevligt kalas och att tårtan smakade!

Kramis// Nilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar