söndag 11 maj 2014

Morsdag och födelsedag

Idag har vi firat både födelsedag och morsdag i vårt hus. Emellanåt infaller min födelsedag på morsdag, som den gjorde i år :)

Den firades med frukost på säng och lunch på vår äldsta sons arbetsplats eftersom han måste jobba idag. Det är inte varje dag jag blir bortskämd med mat gjord av min son, så det tog jag tacksamt emot!

Grattis på morsdag till alla mammor,
mormödrar och farmödrar!
 Min tårta är gjord på en vanlig ljus vaniljbotten och fylld med vaniljkräm med persika och mango. Under täcket av MMF finns ett lager med smörkräm. Blommorna år gjorda i sockermassa och spetsen runt tårtan är gjord i Magic Decor. Den är mycket lättare att handskas med än Sugar Veil, eller också är det bara jag som inte kan ;)

Mamma och svärmor fick också varsin tårta, dock i storlek mindre. 
 Mammas tårta är till vänster och den är fylld med chokladmousse med hallon och krossad choklad, spacklad med smörkräm under täcket av MMF. Svärmors tårta till höger är fylld med vaniljkräm med persika och mango. Svärmors tårta är täckt med marsipan, under marsipanen ett lager med smörkräm. Båda tårtorna är gjorda av äkta choklad bottnar.

Hoppas att alla mödrar har haft en riktigt trevlig morsdag.

Till nästa gång, ha det så bra och sköt om varandra!

Kramis// Nilla


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar