tisdag 13 maj 2014

Bettan fyller år

Idag fyller Bettan år. Hon firade sin födelsedag i söndags med sina nära och kära och jag fick äran att göra tårtorna. Det tyckte jag var roligt!

Grattis på födelsedagen Bettan!
Den söta tårtan fick jag fria händer med. Hennes favoritfärger är svart och vitt, alltså ville jag spinna vidare på det. Eftersom hon precis som jag älskar blommor så behövde hon verkligen ha en blomma på sin tårta! Blomman valde jag själv när hon inte hade någon speciell favorit, då fick det bli min favorit istället... Pionen!

Tårtan gjorde jag på en ljus vaniljbotten och fyllde den med chokladmousse med hallon och krossad vit- och mjölkchoklad. Under marschmellowfondanten finns det smörkräm. Blomman är gjord i sockermassa och den svarta spetsen är gjord i Magic Decor och sprayad svart med ätbar glitterspray.


Vidare ville ville hon bjuda sina gäster på medwurst- och fisksmörgåstårta. Medwursttårtan är fylld med medwurst-smältost och leverpastej-gurksallad. Fisktårtan är fylld med varmrökt lax och räkor med färskost,

Hoppas att tårtorna smakade och att ni hade det riktigt trevligt hela familjen!

Ha det så bra till nästa gång!
Kramis// Nilla

2 kommentarer: