onsdag 26 november 2014

Tack -tårta

Min mamma, som nu är en glad pensionär, ville glädja personalen på arbetshälsovården som tack för att hon alltid blivit vänligt bemött när behoven av sjukvård dykt upp, med en tårta. Och den tårtan ville hon att jag skulle göra. Och det uppdraget tog jag gärna emot. Det var roligt att få göra en tårta med lite stetoskop och grejer :)



Tårtan består av både vanilj- och kakaobottnar. Som fyllning valde mamma vitchoklad-passionsfruktsmousse med jordgubbsmelba, en klart fräsch och inte så söt fyllning som är en av mina absoluta favoriter. Jag täckte tårtan med MMF och under spacklades den med smörkräm. Alla dekorationer är gjorda i sockermassa.



Hoppas att tårtan smakade och att den räckte åt alla :)

Ha en bra fortsättning på veckan!

Kramis// Nilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar