torsdag 26 februari 2015

CakePops och Cookies

Mina två äldsta barn har tillsammans med sina studiekompisar ett projekt där de skulle delta i restaurangdagen i Åbo. Redan i slutet av förra året frågade Sebastian om jag kunde göra cookies och cakepops åt dem. Vad gör man inte för sina barn, annat än ställer upp på de mest konstiga saker de ber om :)

Mamma bakade alltså en massa cookies, en del med vitchoklad, en del med mjölkchoklad och en del med smarties. När det var dags att göra cakepopsen så tog jag fram maskinen jag köpt från Ullan Unelma, måste ju inviga den också och detta var det bästa tillfället någonsin. Hälften av popsen doppades i vitchoklad och hälften i mjölkchoklad, sedan var det bara att rulla dem i strössel.


Såhär såg deras bord ut, rostade mandlar i strutar, cookies packade i 3 eller 6 st/ påse och cakepops.


Cakepopsen blev såhär...


I helgen ska vi göra cakepops med mina brorsbarn, kan redan se framför mej hur köket kommer att se ut efteråt....

Kramis//  Nilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar