måndag 13 april 2015

Vilho och Taavi fyller 1 år

Två små, små pojkar har gått och blivit stora pojkar och när deras 1-års dag skulle firas, fick jag äran att göra tårtan till deras kalas. Jag fick fria händer med dekorationen av tårtan, vilket kan vara lite krångligt ibland eftersom jag inte har träffat pojkarna. Vad gör man då? Jo, man frågar deras mamma vad de tycker om och hon berättade att Vilho alltid har en mobil laddare i sin hand och Taavi i sin tur går med en hammare i ena handen och en liten leksaksbil i den andra. Deras favorit barnprogram är Brandman Sam och Thomas och vännerna. Jag ville absolut få med så mycket som möjligt av det.

Grattis pojkar på 1-års dagen!


Tårtan består av en ljus vaniljbotten, fylld med persika-mangomousse med krossad choklad. Innan jag täckte tårtan med mmf, spacklade jag den med smörkräm. Dekorationerna är gjorda av sockermassa.


 
 

Jag hoppas att ni hade ett riktigt roligt kalas med fina presenter och glada gäster, och att tårtan smakade. Grattis ännu en gång Vilho och Taavi.

Ha det gott och sköt om er!

Kramis// Nilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar