torsdag 2 april 2015

Min son fyllde år

Min son kom hem över helgen passligt när han fyllde år, vilket betydde att vi fick fira hans födelsedag tillsammans. Han frågade om jag hade tänkt göra en tårta, det är väl klart att jag tänkte göra! Tro inte annat!!! Nästa fråga var om han fick komma med ett förslag till tema och förslag tas alltid emot med glädje, i synnerhet när ungarna börjar vara stora och man inte har lika lätt att veta vad dom gillar och sysslar med.... på gott och ont ;) Hans förslag var... Heartstone deck pack. Okej.... vad tusan är det? Något spel, så mycket förstod jag :) Han har ju alltid tyckt om spel av olika slag. Tack och lov fick jag en bild!

Grattis trollungen på 24-års dagen såhär i efterskott!


Tårtan gjorde jag på en kakaobotten och fyllde den med passionsfrukt-vitchokladmousse med jordgubbsmelba. För att få dendär ljuvliga bruna färgen på massa så bestämde jag mej gör att täcka den med chokladmassa, nam! Övriga dekorationer är gjorda av mmf och målade med pulverfärger blandade med ren alkohol.


Vi hade födelsedagsbarnets kompisar på besök också, de hade med sin lilla Kevin som är 4 månader gammal. Han är så söt! Här ser du tårtorna jag gjorde till Kevins dop.

Tack för en trevlig helg ungar!
Kramis// Nilla


2 kommentarer:

  1. Haha!!! :D Hieno kakku! Jag känner spelet, min man och också min son spelar det varje dag! :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kiitos kehusta!
      Jag hade ingen aning om vad det var för spel, utan hamnade att fråga min son och förstås googla :)

      Radera