söndag 27 mars 2016

På kurs

Nu har det gått två veckor sedan jag deltog i Kakkukurssikiertue som Marjo Moilanen från Marjon Herkkukakku och Pia Penttilä från Kakkuhelmi ordnade här i Vasa. På förmiddagen lärde vi oss att handskas med sockermassa, lättaste sättet att isolera och täcka en tårta, samt hur man bäst förvarar massan. På eftermiddagen fick vi lära oss att göra sockerblommor på blomtråd, pion denhär gången. Tack för en härlig dag till både lärare och deltagare! Jag skulle mer än gärna ha fortsatt hela helgen och fått lära mej ännu mer av mästare i jobb. Både Marjo och Pia är alldeles otroligt duktiga och ahr tilldelats priser i olika tävlingar både i Finland och utomlands.




Vi fick recept på tårtbottnen och smörkrämen som tårtan skulle isoleras med innan kursen så att tårtorna skulle vara klara att täckas med sockermassa på plats. Det blev många fina tårtor i vackra färger gjorda.



Här nedan ser ni bilder på pionerna vi gjorde. Nog var det roligt att få lära sej lite nytt! Tusen tack ännu en gång för en härlig dag Pia och Marjo! <3


Den vita pionen gjorde jag på kursen och den svarta gjorde jag hemma. Såååå härligt! =D





Jag tycker att det är så roligt att få lära sej något nytt och att utvecklas!

Ha en härlig fortsättning på det lilla som är kvar av Påsken <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar