söndag 17 april 2016

Doptårta till Max Villehard

Dessa underbara doptårtor, jag tröttnar aldrig på att göra dem! Att få vara med på ett litet hörn på det lilla livets första fest, det är så härligt. Önskemål om dekorationerna var att det skulle finnas en baby med dopklänning och att ljusblått skulle vara med bland färgerna, annars hade jag fria händer.

Grattis till de fina namnen!



Tårtan som är beräknad för 30 personer, består av ljusa vaniljbottnar som är fyllda med vaniljkräm med färska jordgubbar och hallon. Under täcket av mmf finns ett lager med smörkräm. Blommorna gjorde jag av flowerpaste med samma teknik som jag lärde mej på kursen för några veckor sedan. Varje kronblad är gjort skillt för sej med en floristtråd i varje kronblad och när bladen torkat, har jag målat dem med pulverfärg och sedan "byggt ihop blommorna med floristtejp. Blommorna är alltså inte ätbara. De andra dekorationerna är gjorda i sockermassa.


En av blommorna i närbild



Till dopet gjorde jag även två smörgåstårtor, en med skinka och paprika som fyllningen och en med varmrökt lax och skagenröra som fyllning.



Hoppas att ni hade en underbar fest som gav er många härliga minnen för livet. Grattis till hela familjen!

Kramis// Nilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar