söndag 9 september 2012

Nu har de gått alldeles för länge sedan

mitt senaste inlägg. Sedan jag började jobba igen efter semestern har dagarna varit såååå fulla med jobb så allt annat har blivit ogjort, tyvärr. Har så lust att handarbeta en massa med dygnet har som ni vet bara 24 timmar, för tillfället hade de gärna fått ha minst dubbelt upp.

Nu har jag i alla fall sakta med säkert börjat handarbeta lite igen. Förra veckan var jag och handlade tyg till två kjolar, en tunika, ett par byxor och en jacka. Nu i helgen fick jag i alla fall tunikan sydd. Bilden är inte den bästa möjliga eftersom den är svart, men en bild får ni i alla fall, senare eftersom minneskortläsaren på datorn strejkar... Det som min man inte får fixat, de kan inte fixas! Tack älskling!


Vidare har jag sytt ett av de tre halvfärdiga lapptäckena klart.Två kvar varav jag börjat qvilta på ett av dem. Kan redan se bilden framför mej hur nästa lapptäcke ska se ut. Har nämligen hittat jättehärliga bilder med Sunbonnet Sue....


Nästa vecka fyller min dotter 18 år, så vi har börjat planera llite grann hennes fest. De blir släktkalas inkommande fredag och kompisparty inkommande lördag. Få se om huset står kvar på söndan när vi kommer hem... För att lite testa recept så bakade jag en fransk chokladtårta idag. Även om den inte var riktigt lika god som Maxmo Hembageris tårta, så måste jag nog säga att den blev över förväntning. Hann inte ens få någon bild innan den var uppäten :) De tyder ju i alla fall på att den var god, eller hur?!

Bild på fransk chokladtårta hittade jag på internet :)

Ha en bra kommande vecka allihopa!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar