söndag 28 juli 2013

Ninas konfirmation

Idag blev vår gamla grannes yngsta dotter Nina konfirmerad och jag blev ombedd att göra tårtan till hennes fest. Botten är en vanlig ljus tårtbotten, tårtan är fylld med hallonmousse och krossad choklad. Nina önskade sig en rosa tårta med ett kors-halsband, bibeln och sitt namn, resten fick jag fria händer med.

Grattis Nina till konfirmationen!


Jag måste ju bara prova min ny silikonform som man gör spets av sugar veil med. Det var inte riktigt så enkelt som det såg ut på videon, men bra blev det till sist. Några träningsexemplar blev det och till nästa gång vet jag att det tar längre tid att torka än vad det står i beskrivningen. Men visst blev spetsen fin! Jag är i alla fall nöjd! 
Provade också ett nytt sätt att göra rosor på och för första gången blev jag nöjd med min ros. Kommer garanterat att ha rosor med i fortsättningen också.

Hoppas tårtan smakade och att Nina hade en riktigt fin dag med familj och vänner. Vädret hade de i alla fall på sin sida.

Kramis// Nilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar