söndag 28 juli 2013

Rikus konfirmation

Idag firade också Riku sin konfirmation. Jag fick äran att göra både smörgåstårtan och gräddtårtan till hans fest. Smörgårstårtan är fylld med skinka och leverpastej. Vanligt brukar jag garnera tårtan lite annorlunda. Jag ville prova lite annat sätt att dekorera tårtan denhär gången och eftersom jag hade en tylla som jag inte har testat förut så beslöt jag mej för att spritsa kanten med färskosten som jag täckt tårtan med. Tyckte att det blev riktigt bra.

Grattis till konfirmationen Riku!



Gräddtårtan är gjord på en äkta chokladbotten, fylld med jordgubb-hallon-vaniljmousse. Dekorationerna ville Rikus mamma ha likanande som Rikus gudmor hade till sin pojkes konfirmation, alltså gjorde jag likadana kallor.


Hoppas tårtan smakade och att Riku hade en riktigt trevlig fest med familj och vänner.

Nu ska jag njuta av semestern några veckor. Måndag och tisdag ska vi tillbringa i Tammerfors, där jag ska besöka Kakkuateljee och Iloinen Keittiö. Har en "liten lista" över vad jag behöver därifrån. Det blir också att ta en sväng till Marjamäen Pajutila. Sen får vi se vilka andra ställen vi åker till.
Resan på torsdagen nästa vecka är det dags för nästa tårta, men den återkommer jag till senare.

Till nästa gång, ha det bra och sköt om er!

Kramis// Nilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar