måndag 2 juni 2014

Studentfest 2014

Det var studentfest hos oss i år igen :) Förra veckan var jag "ledig" och bakade inför festen som vi i år bestämde vid ett tidigt skede att inte ha hemma utan vid bystugan. Skönt att inte behöva stressa med att städa huset från stenfot till skorsten och till på köpet baka....

Att få ett vettigt svar av min son vad som skulle bjudas på var inte lätt, hans svar blev alltför ofta: "Det vet du bäst!". Vad gjorde jag då? Jo, jag omformulerade mina frågor.... Vad skall jag fylla den söta tårtan med? Här har du alternativen! Vilken sorts kakbotten vill du ha? =D De frågorna gav betydligt mer resultat.

Grattis Niclas till studenten!
Niclas, student årsmodell 2014

 Studentmössan och studentbetyget.

Studenttårtan är gjord av en äkta chokladbotten och fylld med vaniljkräm, jordgubbar och hallon. Under täcket av MMF finns ett lager med smörkräm. Dekorationerna är gjorda i sockermassa.

 Fisksmörgåstårtan är fylld med varmrökt lax och räkor med färskost. Kanterna är spritsade med färskost blandat med creme fraiche.

 Skinksmörgåstårtan är fylld med skinka-smältost och leverpastej-gurksallad. Kanterna är spritsade med färskost blandat med creme fraiche.

På kaffebordet fanns även amerikansk cheesecake med jordgubbsmelba, världens godaste Dajmkaka, citrondrömmar, shackrutor och messengercookies. Allt bakat hemma i mitt kök.

Ett hjärtligt tack till alla som var med, både gäster och hjälpredor! Ni gjorde dagen till ett minne för livet!

Ett stort grattis även till årets alla andra studenter!

Kramis// Nilla


2 kommentarer: