lördag 8 augusti 2015

High heel -tårta

Jag fick äran att göra både salt och sött till en 60-års fest. Födelsedagsbarnet ville ha en tårta i vitt med svart spets, röd ros och en högklackad sko. Några högklackade skor har jag aldrig gjort tidigare så nu var det bara att böra googla och kolla på videoklipp på youtube.
En sko fick jag gjord och allt gick bra ända tills det var dags att packa ner skon i en låda inför transporten. Då hände det som aldrig skulle få hända, skon brast. Jag fick den lagad så pass att den kunde ställas som dekoration på tårtan, hoppades jag i alla fall.

Grattis på 60-års dagen!

Tårtan är gjord på ljus vaniljbotten och fylld med jordgubbsmousse med lime och krossad choklad. Under mmf-täcket finns ett lager smörkräm. Spetsen är gjord av Magic Decor, rosen av hemmagjord gumpaste och skon av sockermassa.


Smörgåstårtan är fylld med skinka-smältost och leverpastej-gurksallad. Tårtan är täckt med färskost.

Som kompensation för skon som gick sönder, gjorde jag en ny sko som jag överlämnade vid ett senare tillfälle, Såhär blev den.



Trots missöde med skon hoppas jag att tårtorna smakade och att du hade en underbar fest tillsammans med dina vänner.

Kramis// Nilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar