tisdag 26 augusti 2014

Dop

Favoriter bland tårtor är definitivt dop- och bröllopstårtor, även om jag tycker om att göra alla slags tårtor. Som den obotliga romantikern jag är, så tycker jag att allra mest känslor finns i dessa två sorters tårtor. Ett litet nyfött barn som behöver all omsorg och kärlek vi bara kan ge dem och brudparet som lovar varandra evig trohet och kärlek..... Säg mej, finns det något vackrare!

I helgen var det dags för ett dop igen, denhär gången var det dags för Tuures första stora fest. Hans mamma ville ha en tårta med jordgubbar i fyllningen, en baby ovanpå och eftersom familjen tycker om fåglar så vill mamman gärna att även det skulle vara med på ett hörn. Jag föreslog att babyn skulle sova under en svans skyddande vinge och det tyckte hon var en bra idé.

Grattis till den lilla prinsen!



Tårtan är gjord på en ljus vaniljbotten och fylld med vaniljmousse och jordgubbar. Under täcket av MMF, finns som vanligt ett lager smörkräm. Alla dekorationer är gjorda i sockermassa.

 
Jag hoppas att festen blev fin och att tårtan smakade.

Till nästa gång, ha det gott trots regnet där ute.

Kramis// Nilla


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar